Home

Arribar fins aquí ha estat dur.  Han estat més de tres anys de feina, a vegades constant, i d’una implicació absorbent. Finalment, els esforços s’han vist compensats i avui puc considerar finalitzada la novel·la.

L’he acabat per segona vegada.

La primera vegada que vaig acabar Esbossos d’una musa va ser pels volts de Sant Joan de l’any passat. Es tractava de la primera versió. Posar el punt i final a les gairebé 300 pàgines em va provocar una gran eufòria. Havia acabat la meva primera novel·la! Millor o pitjor, havia arribat al final del camí. Amb tots els objectius assolits, ho vaig celebrar i celebrar, sol i amb companyia, perquè tenia un gran motiu per festejar.

La segona vegada que he acabat la novel·la, amb la versió definitiva impresa damunt la taula, les sensacions no poden ser més diferents. El que m’ha envaït a estat l’escepticisme. L’hauré acabat, realment? Puc donar per finalitzat aquest malson? Perquè des de Sant Joan, Esbossos d’una musa s’ha convertit en un malson. Em vaig fixar 3 meses per fer una correcció ràpida i superficial. Els 3 mesos es van convertir en 8, i les correccions superficials en revisions profundes d’alguns capítol i reestructuració d’alguna trama. M’he sentit més sol que mai, escrivint per ningú. Però avui puc dir que me n’he sortit i em felicito a mi mateix per haver arribat fins el final, per segona vegada.

He arribat a odiar la Clara i en Frederic. De fet, els vull perdre de vista durant molt de temps. He sentit por de posar-me davant de l’ordinador.

Però ara ja ha passat tot.

Ara comença una nova etapa: aconseguir veure el treball de 3 anys de la meva vida publicat sobre paper.

Anuncis

One thought on “Una història amb dos finals

Deixa un comentari

