Home

Els Concursos Literaris són una de les possibilitats per publicar la novel·la. Molts d’ells, com a premi, ofereixen la publicació del llibre (amb o sense compensació econòmica). Alguns concursos estan vinculats a editorials de renom i d’altres a editorials més modestes. Un dels concursos que més m’han aconsellat més es el que porta per nom Premis El Casero, http://www.premiscasero.net.  Però el termini per a presentar originals ja ha expirat. Llàstima, perquè l’editorial que et publica la novel·la és Amsterdam Llibres.

He cercat altres premis literaris en català en aquesta web de la generalitat: http://cultura.gencat.cat/prelit.

Però no compleixo els requisits dels propers premis. En alguns casos perquè el termini acaba en pocs dies i no hi ha manera humana de tenir el text definitiu tan aviat. En la resta de casos el problema està en el nombre de planes: l’extensió màxima del text ha de ser de 250 pàgines en el millor dels casos i de moment la meva en té 285. Ara com ara, crec que els Concursos Literaris seran la meva darrera opció: si les editorials i els agents literaris rebutgen el meu original, provaré sort en algun concurs. Això sí, per participar s’ha de fer una petita inversió. Molts Concursos demanen que enviïs diverses copies de l’original en paper, el que es tradueix en una bona despesa en fotocòpies, enquadernació i enviament. Calculo que participar en un dels concursos em pot arribar a costar 100€. O sigui, que arribat el cas hauré de triar a consciència.

3 thoughts on “Consells per Publicar (3): els Premis Literaris

  1. T’has plantejat retallar-esporgar la novel·la? Costa molt. Molt. Més que escriure, crec jo, i ja saps que a mi em costa! Però també és cert que de vegades els autors tendim a deixar masses planes sobreres. Potser cal fer una relectura en aquest sentit. No ho dic perquè et puguis presentar als premis, sinó per un exercici de millora del text.

    Pel que fa al tema dels premis pot servir -si guanyes- per tenir uns diners que no tindries en cas de publicar a una altra editorial. Però alhora jo tinc la impressió – per no dir certesamperqupe no ho he viscut jo de primera mà però sí de molt a prop- que una editorial quan ja ha donat el premi no dedica esforços a difondre l’obra. Tens el premi, sí… però no et llegeix ningú.

    • El tema dels concursos el deixaré com a darrera opció. No m’havia fet mai el plantejament que em fas però crec que en molts casos deu ser així.
      El tema retallar? Ufff costa molt retallar! Ara que estic fent la correcció definitiva estic eliminant alguns paràgrafs, però costa triar, sempre hi ha por d’estar tallant alguna cosa essencial. Si que deixaré la novel·la una mica més curta però no gaire més la veritat. Segur que li fa falta però ja no puc invertir-hi més esforços. Gràcies pels comentaris!!!

  2. Hola!
    T’he trobat buscant informació sobre editorials per novells i em sembla molt interessant el que ens has explicat.

    Jo sí he contemplat els premis però sempre m’ha tirat enrera el fet de cedir els drets d’autor de per vida o per deu anys, per molts diners que guanyis en els premis.
    Diga’m sentimental, però una obra és com un fill. T’estimes els teus personatges com si fossin realment vius.

    Gràcies per compartir la informació.

Deixa un comentari

